Ford lanserer «berøringsfri» service med desinfiserte biler – stor suksess med hente- og bringetjeneste

25.03.2020

Koronaviruset krever at mange må oppholde seg hjemme. Likevel er det helt avgjørende for mange bileiere, bedrifter og organisasjoner å kunne bruke personbilen eller nyttekjøretøyet sitt til nødvendige og kritiske formål.

Nå løser Ford problemet med å innføre en «No Touch-service» i hele Europa. Det sikrer at samtlige kjøretøy som blir levert inn blir desinfisert før de blir returnert og overlevert til kunden etter service og reparasjoner. I Norge er allerede tilbudet på plass.

– Vi vet at det er mange som trenger transport av alt fra medisiner til mat. Flere kunder er også avhengig av bilen i andre sammenhenger. Med «No Touch-servicen» vår kan kundene være helt trygge på at kjøretøyet er desinfisert når det blir levert ut, forsikrer administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.

Hente- og bringetjeneste med desinfisering

Ford tilbyr sine kunder hente- og bringetjeneste dersom de ikke kan møte opp personlig. Dette gjelder for verkstedkunder, ved utlån av demonstrasjonsbil - samt overlevering av nybil og bruktbil. Sjåførene bruker engangshansker og både bilnøkkel og interiøret blir desinfisert.

Inkludert i servicen er også en Ford Video Check. Det gir deg som kunde muligheten til å se og godkjenne anbefalte reparasjoner og prisen for dette. Videosjekken, som er en gjennomgang av punktene på bilen din mekaniker anbefaler å gjøre noe med - på en video - kan du se både på mobiltelefonen, nettbrettet eller PC-en din.

Kraftig økning i bruken de siste ukene

Videotjenesten benyttes også ved overlevering av nybil og bruktbil når kunden ikke ønsker å gjennomføre dette fysisk.

– Hente- og bringetjenestene og Ford Video Check har virkelig blitt verdsatt av kundene. Vi har sett en kraftig vekst i bruken av disse tjenestene de siste 2 ukene, sier Berg som også berømmer Ford forhandlerne sin entusiasme og gjennomføringsevne.

No Touch-servicen, som startet opp som et tilbud i Italia blir nå rullet ut over hele kontinentet i løpet av denne uken.

Ford Credit, powered by Santander

Ford Credit tilbyr også flere forskjellige alternativer som kan hjelpe utsatte kunder, uavhengig av situasjonen de er i.

Selskapet har satt i verk spesielle tiltak som hjelper de mange som leaser eller finansierer bilen deres gjennom Ford Credit, for å redusere de potensielle økonomiske utfordringene av koronaviruset:

  • Ved utlevering av nye biler (gjelder ikke bruktbil) vil de i en periode kunne tilby avdragsfrihet i 6 mnd. på lån. Produktet gjelder foreløpig for nye biler som utleveres de neste 13 dager.
  • Med deres Handlekonto kan du dele opp betalingen for service- og verkstedtjenester i månedlige beløp og utsette oppstart av betaling med inntil 9 måneder.
  • Ford Credits låne- og leasingkunder kan også søke om betalingsutsettelse opptil 3 måneder.

Alle henvendelser om lån og betalingsutsettelse må skje via Ford Credits kundesenter.

Kontakt oss

Nyheter

Kampanjer

Vis alle de siste kampanjene

Nyheter

Nyheter og arrangementer